Na wybór konsumentów ma wpływ wiele czynników. Jednym z nich jest atrakcyjność opakowania. Stojąc przed sklepowymi półkami niejedna osoba zdecydowała się sięgnąć po taki, a nie inny produkt tylko ze względu na ładny wygląd. Warto wziąć to pod uwagę wypuszczając na rynek nowy towar. Jak powinna zatem wygląda etykieta idealna z punktu widzenia prawnego i promocyjnego?
Etykieta zgodna z prawem
Wymogi formalne dotyczące druku naklejek produktowych różnią się w zależności od branży. Inne zasady obowiązują w przemyśle kosmetycznym, a inne, bardziej restrykcyjne, w spożywczym. Jednak bez względu na to, jaki rodzaj towarów wytwarzamy, musimy umieścić na ich opakowaniu kilka podstawowych informacji. Jest to przede wszystkim nazwa i przeznaczenie produktu, dane wytwórcy i dystrybutora, znaki bezpieczeństwa oraz zgodności. Informacje powinny być napisane w języku polskim czytelną czcionką.
A co z atrakcyjnością?
Znając już przepisy Polski i Unii Europejskiej w zakresie obligatoryjnych danych umieszczanych na produktach można się zająć designem opakowania. Etykieta, jako obowiązkowy element każdego towaru, jest doskonałym nośnikiem reklamowym. Trzeba ją zatem zaprojektować w taki sposób, by przyciągała wzrok konsumenta i wyróżniała się na tle innych produktów leżących na sklepowych półkach. Jeśli więc chcemy zwiększyć jej atrakcyjność, postawmy na sprawdzone metody marketingowe np. na ciekawą grafikę, niebanalny slogan czy oryginalny kształt. Można również poeksperymentować z kolorami, jednak pamiętajmy, by nie przesadzić w tej materii. Najważniejsze, by opakowanie było spójne z koncepcją firmy i wpisywało się w jej wizerunek. Jaskrawy, krzykliwy design nie będzie korespondował z marką, która stawia na naturalizm czy minimalizm.
Jak stworzyć etykietę idealną?
Pamiętajmy, że na atrakcyjność każdego produktu wpływa nie tylko oryginalny wygląd, ale również jakość wykonania. To samo dotyczy naklejek. Nawet najbardziej oryginalne przesłanie nie trafi do konsumenta, jeśli nalepka po prostu odpadnie czy zniszczy się w czasie transportu. Warto więc skorzystać z pomocy specjalistów, którzy stworzą dla nas nie tylko atrakcyjne etykiety, ale zadbają również o ich prawidłowy druk i zabezpieczą je przed uszkodzeniem, wykorzystując w tym celu odpowiednie techniki uszlachetniające, jak np. foliowanie czy lakierowanie.